21 Aralık 2015 Pazartesi

Rosacea zamanlarında ki Rutin Bakım

 Kullandığım milyon tane krem ve losyonlar arasından iyi gelenleri ayıklayarak bu dertten müzdariplere belki biraz fikir olur diye düşünerek bir yazı yazmaya karar verdim. Rosacea atak zamanlarımda bakımım nasıl oluyor? Buyrunuz





Bir kaç gündür biraz daha iyi yüzüm ama erken konuşmak da istemiyorum çünkü şu anda hala antibiyotik kullanıyorum.  Önemli olan antibiyotikten sonra nasıl bir gelişme olacağı. Çünkü bu sefer bir kaç kere tam geçti derken tekrar başladı ve bu 3. kutu antibiyotiğim. Umarım tekrar gerek kalmaz.

Atak zamanlarımda günlük bakımım nasıl oluyor?  Aslında bu ürünlerin bir kısmını normal zamanlarda da kullanıyorum ve memnunum. Hassas bir cilde sahipseniz de bu ürünleri kullanmanızı tavsiye ederim.




TTO Likit Sıvı Sabun 

Ortada gördüğünüz Yeşil şişe; en son gittiğim doktorumun önerisiyle keşfettiğim bir markanın likit yüz sabunu. TTO. Markanın tüm ürünlerinin içeriği çay ağacı yağı ki bu yağ zaten sakinleştirici özelliğiyle rozalı ve hassas ciltler için öneriliyor.
Bu sabunda ise ph dengeleyici, anti bakteriyel özelliklerin yanında antifungal özellik (mantarlara karşı etkili)  ve en önemlisi de akne oluşumu önleyici-tedavi edici özelliği var.
Kokusuda muhteşem. Yıkadıktan sonra fresh olduğunuzu hissediyosunuz.
Bir çok çeşit de ürünü var bu markanın. Diş macunundan , kremine, maskesine, deodorantına. Ben şahsen diğer ürünlerini de teker teker denemek istiyorum. Çünkü bu sabundan çok memnun kaldım. Yüzde köpürttükten sonra hemen yıkamamak gerekiyormuş ki  cilt biraz emsin. Yaklaşık 2 dakika bekle dedi bana doktorum. Sonra durulayıp, kağıt bir havluyla hassas bir şekilde kuruluyorum.



Bioderma Sensibio Solution Micellaire

Çoğu kişinin bildiği bu ürünü senelerdir cilt temizliğinde kullanıyorum. Artık bunu herkes biliyor ki içeriğinde alkol olan ürünleri cilt temizliğinde kullanmak cilde hiç iyi gelmiyor. O yüzden  dermokozmetik ürünlerini tercih edin. Zaten diğer alkollü temizleyicileri aratmıyor. Göz makyajında bile gayet etkili. En çok tercih edilen ürün bu La Roche un ürününün çok daha iyi olduğu söyleniyor ve en büyük rakip gösteriliyor. Bu şişem bittikten sonra ilk işim La Roche un Solüsyonunu denemek olacak. 

Gazell Çay Ağacı Yağı Toniği 

Bu ürün yeni aldım. İnternet üzerinde bir aktadan. Çünkü gittiğim aktarlarda yoktu. Yüzümü temizledikten sonra bir pamuğa biraz döküp tampon şeklinde  yüzüme uyguluyorum. Çay ağacı yağından dolayı antiseptik ve sakinleştirici bir özelliğe sahip.

 Çay Ağacı Yağı nı ayrıca alarak da yüzünüze sürebilirsiniz. Ancak sulandırıp seyrelterek kullanılması tavsiye ediliyor. Ben aldım ancak daha kullanmadım.


Avene Hydrance OPtimale Legere

Avene in bu kremi karma ve yağlı ciltler için daha uygun. Öyle ki sürdükten 5 dakika sonra hiç sürmemiş  gibi oluyorsunuz. Eğer kuru bir cildiniz varsa sadece Hydrance , yani legere olmayanını tavsiye ederim. Toleransı düşük ciltleri nemlendirmek için üretilmiş bir krem. Bu kremin Spf li olanını da gündüz için kullanabilirsiniz.

Bioderma Sensibio Light Krem

Resimde yok çünkü yeni bitti. Bir diğer seçenek olarak Bioderma nın bu kremini kullanabilirsiniz. Nemlendirmede gayet başarılı bir krem. Üstelik hassas ciltlere göre olduğu içinde cildi sakinleştrme özelliği var.  Kremin AR serisi bana çok ağır gelmişti. O yüzden son sefer light kremini kullandım ve daha memnun kaldım. Eğer çok kuru bir cildiniz varsa AR olanı tercih edin.

LaRoche Posay Rosaliac UV Legere

Bahsettiğim bioderma kremim bitince bu kremi aldım. LaRoche un Rosaliac serisi hakkında kısa bir araştırma yaptım ve çok iyi olduğuna dair yorumlar okudum. 
Kılcal damar görünümleri, kızarıklık oluşan ciltler için nemlendirici ve güneş koruyucu bir ürün. Daha deneme fırsatım olmadı ama memnun kalırsam rosaliac olan diğer ürünlerini de alıcam.

Vichy Thermal Water

Yüzüme krem sürmeden önce bir kaç fısfıs. Yüzümde kendi kendine kuruduktan sonra da kremlerimi öyle sürüyorum. Tabi kremlendikten sonra da kullanılabilir. Ben thermal suyun etkisini çok seviyorum. Atak zamanlarında da yanımda taşıdım ve yüzümü alev alev hissettiğim zaman kullandım. Vichy nin bitmek üzere. Bundan sonra LaRoche un termal suyunu deniycem çünkü Selenyum içerikli olması tercih sebebi.

Bioderma Sensibio Göz Kremi

Hassas ciltler için bir gözaltı kremi. Gözaltı torbalarına ve yorgunluk izlerine iyi geldiği söyleniyor. Açıkçası ben çok bir etki göremedim. Göz altı kuruluklarınız varsa nemlendirmesi çok iyi ve yağ bezelerine neden olmuyor ancak başka da bir etkisi yok.En azından bir spf si olsaydı gündüzleri daha mutlu kullanılabilir.

Cleocin T 

Rosacea ataklarında doktorların genelde yazdığı bir losyon. Yüzünüze tampon şeklinde uyguluyorsunuz. Ancak bunu kullandıktan sonra dışarı çıkıcaksanız kesinlikle üzerine bir güneş  kremi geçmeniz şart.

Rosa Jel

Kremi de varmış ama ben jelini kullanıyorum. Akşamları yüzümü nemlendirdikten sonra yüzüme booolca sürüyorum.  Ben sakinleştirdiğini ve kızarıklıkları azalttığını düşünüyorum ama hiç etkisi yok diyenlerde var. Belki rosa nın çeşisine göre etkisi de değişiyordur. Çünkü rosacea herkesde farklı seyredebiliyor.

İmex 

Rosacea ataklarının en top noktası olan uçları beyaz sivilciler olduğu zaman gene akşam yatarken sadece sorunlu bölgelerin üzerine sürüyorum. İçinde tetraksilin denilen madde var. Zaten rosacea için kullanılan antibiyotiklerin içinde olan madde. Sivilceleri kurutuyor. Yalnız bu ilacı ve rosa jeli akşam yatarken kullanın. Çünkü bunları sürdükten sonra güneşe çıkmamak gerekiyor.




Normal cilt bakım rutininizde mutlaka işlemler arasına  5 dakika koyun. Cilt her ürünü önce bir emsin sonra diğer işleme geçin. Yani zamana yayın. Yüzünüzü yıkayın sonra bi işinizi yapıp 5 dakika sonra gelin yüzünüzü silin. Sonra keremlerinizi de 5 er dakika arayla uygulayın.

Rosacea için günlük hayatınızda dikkat etmeniz gereken konuları başka bir postta vereceğim. Bu aralar kitap yazacak kadar bilgi sahibi oldum neredeyse. Keşke hiç başıma gelmeseydi de hiç bir şey bilmeseydim.  Ama ne yapalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder